آموزش زبان انگليسي
.:: Your Adversing Here ::.
 

جعبه لايتنر (جي-5)

 

 

 

 

 

 

 

نرم افزار نابغه

 

 

 

سلام باتوجه به اینکه شما در حال یادگیری کلمات بسیاری هستید جعبه لایتنر میتونه کمک بسیاری به شما عزیزان کنه فقط یادتون باشه تو برگه ها یک مثال و تلفظ کلمه هم نوشته شه

جعبه لایتنر  لایتنر

روانشناس آلمانی سباستین لایتنر برای ایجاد این امکانات سیستمی ابداع کرد که به «جعبه لایتنر» معروف است(البته محققین دیگر نیز روشهای مشابهی ابداع کرده اند 5 ). عملکرد این سیستم مبتنی بر یک جعبه است که دارای پنج بخش متفاوت میباشد. نکاتی که کاربر قصد یادگرفتن آنها را دارد هر کدام روی یک کارت کوچک مجزا (فلش کارت) به صورت یک سوال و جواب درست آن نوشته شده و همه در خانه اول این جعبه قرار میگیرند. و بر اساس دستورالعمل خاصی با توجه به یادگیری یا عدم یادگیری هر یک از این کارتها به خانه های بالاتر جدول رفته و نهایتا به خانه آخر آن میرسند. ایده ساده لایتنر تاثیر شگرفی بر کیفیت یادگیری داشته است. و امروزه در سراسر جهان سیستمهای آموزشی مختلفی بر اساس این ایده طراحی شده و مورد استفاده قرارگرفته اند.

 
چكيده اي درباره ي جعبه ي لايتنر:
جعبه ي لايتنر، يك جعبه ي شگفت انگيز 5 خانه اي است كه هر چيز يادگرفتني را روي يك تكه كاغذ بنويسيد و   از 5 خانه ي آن بگذرانيد، هرگز آن را فراموش نخواهيد كرد. اين جعبه بر پايه ي يادگيري با فاصله پي ريزي شده است و از نوآوري هاي دكتر سباستين لايتنر مي باشد. اين جعبه روش ساخت بسيار ساده اي دارد و به كار گيري آن نيز آسان است، اما به راستي، يادگيري شما را از اين رو به آن رو مي كند.
به ياد دارم هنگامي كه در تاركده(اينترنت) در پي يافتن روش ساخت وكار با اين جعبه بودم هيچ سايت پارسي روش درست آن را نداشت و سايت هاي انگليسي نيز پولي بود. اما سرانجام در يكي از كتاب فروشي ها كتابي با نام "اينگونه بايد آموخت" يادگار(اثر) سباستين لايتنر، يعني نوآور اين جعبه پيدا كردم. اما شوربختانه تنها يك نسخه از اين كتاب در آن كتابفروشي بود!
پس از خواندن كتاب دريافتم كه بسياري از نهاد هاي نامي(مشهور) روش كار اين جعبه را به گونه اي نادرست به دانشجويان خود مي آموزند و برخي ديگر با دگرگوني هاي كوچك در اين جعبه، و دگرگون كردن نام آن، اين نوآوري را به نام خود جازده اند و آن را با هزينه ي بسيار گران به دوستداران مي فروشند!
اما بايد دانست، كسي كه اندكي سواد براي خواندن اين چند خط نوشته شده داشته باشد، مي تواند آن را با هزينه اي ناچيز،(كمتر از هزارتومان) بسازد و از آنجا كه اين نوشته برگرفته از كتاب نوآور اين جعبه، آقاي سباستين لايتنر است، مطمئن باشيد كه روش داده شده در اين تارنگار بدون خرده(عيب) مي باشد. با اين روي براي بهره وري بيشتر از اين جعبه به جستجو بپردازيد و كتاب ياد شده را به چنگ آوريد!
 
 

.: ادامه مطلب :.
  • نوشته : مسلم حسین زاده
  • تاریخ: چهار شنبه 9 آذر 1390برچسب:,
  • صفحه قبل 1 صفحه بعد


    englishcamp

    مسلم حسین زاده

    englishcamp

    http://englishcamp.loxblog.ir

    آموزش زبان انگليسي

    جعبه لايتنر (جي-5)

    آموزش زبان انگليسي

    گروه انگلیش کمپ با هدف ایجاد محیطی آموزشی در سال 89 به تاسیس این وبلاگ پرداخت اما رفته رفته به علت فزونی کاربران وبسایت انگلیش کمپ با امکاناتی متنوع در شهریور 91 افتتاح گردیده این وبسایت مجهز به اخرین نرم افزار های تحت وب برای مدیریت کلاس های آنلاین و اساتیدی مجرب که دست در دست هم برای ایجاد محیطی آموزش جهت یادگیری زبان تلاش نموده اند www.englishcamp.ir زکات علم آموختن آن به دیگران است امام صاق (ع)

    آموزش زبان انگليسي